Job 11 van 39


Report this listing

Solliciteren



Commercial Advisor


Functie

Als commercial advisor ben je verantwoordelijk voor het beheer van alle verkooporderverwerking voor jouw regio, vanaf de inkooporderfase, via de orderafhandelingsfase, tot en met de aftersalesfase.

Belangrijkste taken & verantwoordelijkheden:

- Je bent het eerste aanspreekpunt voor alle transactieklanten in jouw regio en handelt inkomende telefoongesprekken, e-mails en andere klantverzoeken af.

- Het opbouwen van sterke relaties en communicatielijnen met installateurs, OEM- en retailaccounts is van cruciaal belang.

- Effectief beheer van klantrecords via CRM en verwerking van orders, wijzigingsverzoeken, klachten en retouren via SAP zijn belangrijke aspecten van je rol.

- Je stelt offertes op voor alle producten, zorgt voor correcte prijsstelling en registreert alle offertes in CRM.

- Actief opvolgen van verkoopkansen voor jouw accounts en registreren van updates binnen CRM.

- Coördineren en verwerken van klantbehoeften door effectieve communicatie met productie, logistiek en financiën om klanttevredenheid te waarborgen.

- Ondersteunen van specificatieteams door projectmanagement voor installateurs in jouw regio.

- Samenwerken met de Regionale Sales Manager en Key Account Manager om key account management te bieden voor retailaccounts en zorgen voor tijdige orderafhandeling.

- Rapporteren aan de Regionale Commercieel Manager.

Bedrijfsprofiel:

Onze klant is een van de snelst groeiende isolatieproducenten ter wereld. Hun bedrijf werd in 1972 opgericht en is momenteel aanwezig in 46 landen en telt ongeveer 7.000 medewerkers.

Onze vestiging in Turnhout produceert zowel PIR-, PUR- als Resol schuimblokken die in onze plant verder verwerkt worden naargelang hun uiteindelijke toepassing zoals leidingisolatie, op maat gemaakte bochten, of andere halffabricaten voor verdere verwerking (bv. wanden van koeltrucks, leidingisolatie petrochemische of HVAC-toepassingen).

Jouw profiel

- Bachelor opleiding

- 3 tot 5 jaar ervaring in vergelijkbare functie

- Vaardigheid in MS Office

- Kennis van CRM & SAP is een pluspunt

- Goede beheersing van Nederlands en Engels (mondeling en schriftelijk)

- Eigenschappen die bij jou passen: klantgericht, teamspeler, oplossingsgericht denken, communicatief

- Een fulltime job van 40u, waarbij je 12 ADV dagen opbouwt - Een aantrekkelijke verloning met extralegale voordelen - Een klein hecht team van 3 personen - Werken binnen een dynamisch bedrijf

  • De betaling van bestellingen opvolgen (voorwaarden, facturatie, ...) of overmaken aan de betreffende dienst (boekhouding, juridische zaken, ...)
  • Een klanten- of prospectenbestand uitwerken
  • Telefonische oproepen ontvangen
    Klanten informeren (opvolging van de bestelling, informatie, ...)
  • Administratieve of commerciële activiteiten uitvoeren in een internationale context
  • Met de klant onderhandelen over de voorwaarden van de verkoopovereenkomst
  • De vraag van de klant technisch en commercieel onderzoeken (termijn van fabricatie, beschikbaarheid van producten, kost, ...)
  • Klanten: Bedrijven
  • Bestellingen registreren
    Voorwaarden controleren (leveringstermijnen, verpakkingswijze, ...)
    De klant of de verkoper erover inlichten
  • De internetsite van het bedrijf opvolgen (commerciële informatie, ...)
  • Kostenramingen opstellen
    Technische en commerciële gegevens overmaken aan klanten, verkopers, ... (planning, prijs, betaling, ...)

Aanbod

- Een fulltime job van 40u, waarbij je 12 ADV dagen opbouwt

- Een aantrekkelijke verloning met extralegale voordelen

- Een klein hecht team van 3 personen

- Werken binnen een dynamisch bedrijf

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht